سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسلب چیست؟ کاربرد های اسلب کدام اند؟

اسلب چیست؟  کاربرد های اسلب کدام اند؟

اسلب چیست؟ سوالی است که بلافاصله پس از شنیدن نام این سنگ به ذهنتان می آید. قبل از اینکه پاسخ سوالتان را بدهیم، بهتر است کمی راجع به سنگ ها صحبت کنیم. زمانی که صحبت از سنگ ها می شود، اولین تصویری که در ذهن شما ایجاد می شود، ساختمان یا هر سازه ای که با استفاده از قرار گرفتن سنگ ها روی یکدیگر ساخته می شود، است. انسان ها از دیرباز برای ساختن سرپناهی برای خود از سنگ استفاده می کردند. نوع استفاده از سنگ در صنایع و موارد بسیار زیادی متفاوت و گسترده می باشد. از پی ریزی ساختمان گرفته تا استفاده از آن در فضای داخلی و خارجی ساختمان. استفاده هایی مانند سنگ کف، سنگ راه پله و ... . اما امروزه، با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، طراحان و فعالان ساخت و ساز بیشتر به سمت استفاده از سنگ های طبیعی به خاطر زیبایی در نقش و اصالت در طرح می روند. در این مقاله سعی داریم شما را با سنگ اسلب و کاربرد های اسلب آشنا کنیم و مواردی را جهت آشنایی بیشتر بررسی کنیم.

سنگ اسلب چیست؟ اسلب چگونه تولید می شود ؟ 

لغت اسلب (Slab) در لغت به معنای ورقه ، برگه و یا قطعه می باشد. در واقع اسلب یک روش تولید سنگ می باشد که با بهره گرفتن از تکنولوژی های روز و جدیدتری فناوری ها ، سنگ ها را با استفاده از لوازم مخصوصی مانند اره یا وایرکات برش می دهند.

در روش های قدیمی ، سنگ را با استفاده از دستگاه های دوار که اصطلاحا (قله بر) نامیده می شوند ، در حرکت دایره ای ، صفحه ی برش دیده می شود. اما در روش اسلب سنگ خام (کوپ) ، با حرکت رفت و برگشتی که دارد ، توسط تیغه ای مخصوص برش داده شده و ورقه ورقه می شود. ابعاد این ورقه ها ، بسیار بزرگتر از تایل یا سنگ قله بری می باشند. این ابعاد به قواره ی کوپ خام و همچنین میزان پرتی سنگ بستگی دارد. عمدتا ابعاد این ورقه ها از عرض 80 سانتی متر به بالا می باشد.

پس از برش سنگ به صورت اسلب ، این ورقه ها وارد مراحل بعدی فرآوری خود می شوند. این مراحل به ترتیب زیر می باشند.

اپوکسی کاری

رگه گیری

ساب و صیقل کاری

فرزکاری

دوربری

ضخامت ورق های برش داده شده به صورت اسلب ، عمدتا 2 سانتی متر بوده و در برخی موارد هنگام برش ، این ضخامت به 3 سانتی متر نیز می رسد. ویژگی خاص این روش فرآروی این است که روش هر سنگی قابل اجرا می باشد و شما می توانید از انواع سنگ ها برای زیباسازی محیط خود از این روش بهره بگیرید. اما در صورتی که مراحل برش و کالیبراسیون ، به درستی انجام شده باشد. مزایای بعدی روش فرآوری اسلب این است که استحکام سنگ نسب به روش های قدیمی افزایش یافته و عمر سنگ بیشتر می شود.

ویژگی ها و مزایای سنگ اسلب

فرآوری سنگ به روش اسلب دارای مزایا و ویژگی های بسیار زیادی می باشد. همین امر باعث افزایش محبوبیت سنگ اسلب شده است. از مزایای این فرآوری مدرن می توان به افزایش چشمگیر طول عمر و استقامت سنگ اسلب و زیبایی طبیعی و خاص آن در این روش فرآوری سنگ اشاره کرد. زیرا این روش فرآوری ، از دستگاه های باکیفیت و مدرن و دقیق جهت برش ، کالیبراسیون و ساب و صیقل کاری سنگ استفاده می کند. همچنین در این روش با استفاده از عملیات اپوکسی کاری و نصب توری پشت ورقه اسلب ، امکان شکستگی و خرد شدن سنگ تا حد بالایی کاهش و به حداقل می رسد. از مزایا و ویژگی های استفاده از یک سنگ اسلب ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

استحکام بسیار بالا

زیبایی طبیعی و خیره کننده

کاهش چشمگیر پرتی و ضایعات هنگام تولید

دقت بالا و کیفیت در برش

کیفیت بسیار بالاتر نسبت به سنگ تایل

آسان بودن حمل و نقل و همچنین بارگیری

سهولت در انتخاب سنگ

دارا بودن قابلیت نور پردازی 

قابلیت ساخت صفحه های فورمچ و بوک مچ

و ...

کاربرد های اسلب (سنگ اسلب)

 سنگ اسلب به دلیل زیبایی خارق العادی و طرح و نقش خاصی که دارد دارای کاربرد های زیاد در مکان ها و شرایط زیادی می باشد. در ادامه برخی کاربرد های اسلب را با هم بررسی خواهیم کرد. مهم ترین کاربرد های اسلب عبارتند از :

استفاده در فضای داخلی ساختمان

سنگ فرش پذیرایی و کف هال

سنگ فرش کف لابی

دیواره های لابی

ورودی ساختمان

سالن های ورودی

دیواره های داخلی ساختمان

دیواره ی شومینه

دیوار جانبی آسانسور

دیواره خای داخلی آشپزخانه

کانتر تاپ و کابینت آشپزخانه

دیواره های استخر 

میز ناهار خوری

تی وی وال (TV Wall) 

مراکز تجاری

فروشگاه های لاکچری

دکوراسیون تالار های مجلل 

دکوراسیون فروشگاه های  مدرن

هتل ها

سالن های اجلاس و همایش 

کانتر و پیشخوان مراکز تجاری و عمومی 

سرویس های بهداشتی لاکچری

حمام مستر و لاکچری

و ...

کیفیت قیمت خرید بسیار مناسب و زیبایی خارق العاده ی یک سنگ  اسلب ، سبب آن شده تا در بیت طراحان دکوراسیون داخلی و همچنین طراحان نمای خارجی آپارتمان ها ، بسیار محبوب و پرفروش شود و در بسیاری از پروژه های مسکونی ، اداری ، لوکس و تجاری از سنگ اسلب استفاده کنند. امروزه استفاده از سنگ اسلب در سایز های بزرگ مانند 100*100 و بیشتر ، زیبایی و یک دستی بی نظیر و چشم گیری را برای فضا به ارمغان می آورد.

عوامل موثر در قیمت سنگ اسلب

عوامل تاثیرگذار زیادی بر قیمت یک سنگ اسلب وجو دارد. اما در این مقاله قصد داریم مهم ترین و موثر ترین پارامتر ها و مشخصه های قیمت انواع سنگ اسلب را بررسی کنیم. این عوامل عبارنتد از :

قواره و اندازه کوپ سنگ

ماهیت و نوع سنگ

هزینه ی استخراج و خرید کوپ سنگ

نوع برش و فرآوری

سورت (Sort) یا درچه بندی سنگ

پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه های موجود بر روی سطح سنگ

قابلیت ایجاد صفحه های بوک مپ و فور مچ

هزینه ی حمل و نقل

نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی بازار

و ...

برای مشاهده محصولات کلیک کنید (مشاهده محصولات)

برای مشاهده مطالب کلیک کنید (مشاهده مطالب)